Bhaktapur

18 januari 2020 - Bhaktapur, Nepal

Vandaag zijn we naar Bhaktapur geweest. Ligt n kleine 20km van Kathmandu. Omdat in de lokale bussen gemiddeld 2 of 3 mensen per plaats schijnen te passen toch maar gekozen voor n taxi. Na n potje stevig onderhandelen uitgekomen op n prijs van 900 roepies (7 euro of zo). De taxirit er naar toe is al een belevenis op zich. Rijstroken lijken er niet te zijn maar die zijn dan ook niet nodig. Zonder dat kun je gewoon met veel meer auto''s en motoren naast elkaar, door elkaar en duik gewoon in elk gaatje dat je ziet met wat getoeter. De bedenker van het spel Car Wars was ongetwijfeld een Nepalees Taxi chauffeur. Toch hebben we geen ongeluk gezien en hebben de auto''s opvallend weinig deuken.

Aangekomen in Bhaktapur ga je n eeuw terug in de tijd. Pleinen met oude tempels, smalle straatjes en oude huizen in mooie stijl gebouwd. En wat n rust vergeleken met Kathmandu. Lekker 3 uur rond gelopen en wat gegeten en gedronken. Zie de foto''s voor een indruk. Om 4 uur worden we weer opgehaald door dezelfde taxi. Hebben we waarschijnlijk toch nog teveel betaald......