Naar Chitwan

23 januari 2020 - Chitwan National Park, Nepal

Gisteren zijn we verhuisd naar Chitwan. Zo'n 150 km van Pokhara. Omdat de bus met nog geen 7 euro het goedkoopste was toch maar weer voor deze optie gekozen. Om 7 uur ''s ochtends in de bus stappen betekent dan dat je, mede met dank aan wat aardverschuivingen met bijbehorende files, rond half 3 aankomt in de plaats van bestemming. De laatste 2 km afgelegd in een tuktuk, kunnen we dat ook weer van ons lijstje schrappen. Benieuwd naar onze kamer. We hebben de Luxe kamer genomen met zitje en balkon. Was wel wat duurder maar 9 euro ipv 5 euro per nacht is nog steeds wel te doen😊. De kamer heeft alles wat we nodig hebben. Eigen badkamer, n bed en 1 nachtkastje En wat stopcontacten hier en daar. Wat meer zou je kunnen wensen. Het is n korte wandeling naar de rivier waar we vanaf het terras de krokodillen aan de overkant zien liggen. Het is inmiddels ook lekker zonnig geworden dus het voelt echt aan als vakantie. Af en toe zien we iemand voorbij komen die zijn olifant aan t uitlaten is. Na t eten op tijd naar t hotel omdat als het donker wordt de dieren uit het park ook wel in het dorp komen rondlopen. En de ontmoeting met n neushoorn willen we bewaren voor de safari van morgen.  Vanaf t balkon van het hotel zien en horen we inderdaad aan de overkant van de weg van alles gebeuren in het bos. Gelukkig slapen we op de 2e verdieping......