Koh Samui, tour en Koh Pangnan

8 februari 2020 - Ko Samui, Thailand

Woensdag 5 februari hebben we een eilandtour geboekt op Koh Samui. ''s Ochtends om half 9 worden we opgehaald door een minivan. Het 1e half uurtje heerlijk genoten van de rust in het busje. Helaas bleken we nog 10 andere bejaarden  te moeten ophalen zodat we rond 9 uur uur met n volle bus beginnen aan de tour. Als 1e stop stonden er tempels op t programma. Gelukkig deze keer 3 tempels naast elkaar gebouwd zodat we die in 1 keer af kunnen strepen. Wel imposant zo groot als ze budha''s hier maken. De volgende stop was n gouden budha op n berg. Trappen lopen is altijd goed om wat calorieën te verbranden.... Gelukkig vinden we ook n bar waar ze capucinno maken. Het uitzicht doet bijna denken aan Venetië. Volgende stops zijn n uitzichtpunt en een chinese heilige. Daarna gaan we door naar de gemummificeerde monnik. Deze schijnt in biddende houding gestorven te zijn en zonder bewerkingen of chemische middelen nog steeds in deze houding te zitten. Inmiddels wel in een glazen kist. De zonnebril oogt wat kolderiek maar wellicht zijn zijn ogen na zoveel tijd minder mooi om aan te zien. Na nog n waterval bezocht te hebben krijgen we in de "hoofdstad" nog n uur de tijd om te lunchen en shoppen alvorens we weer bij het hotel afgezet worden.

De volgende dag vertrekken we naar t volgende eiland Koh Phangan. Echt een mooi eiland met wat minder toerisme en veel mooie natuur. Dat hebben we gehoord tenminste. Maar omdat onze bungalow op zo'n mooie plek aan t strand staat met een schaduwrijke boom en koude drankjes in de koelkast besluiten we om de verhalen niet zelf te gaan verifiëren. Oftewel 2 dagen heerlijk niets doen, al gaan we wel af en toe in zee om n beetje af te koelen. De foto's met de zonsondergangen kunnen we gewoon vanuit de stoel maken. Omdat het eiland bekend staat om zijn full-moon-parties (10 februari deze maand) zijn alle (betaalbare) hotels helaas bezet en zijn we gedwongen onze reis voort te zetten. Khao Sok...here we come 😊