Koh Samui

4 februari 2020 - Nong Chaeng, Thailand

Het is inmiddels dinsdag 4 februari. Dat betekent dat we al weer 3 weken onderweg zijn. Toch hebben we t gevoel dat we nog maar net weg zijn. Omdat de tijd zo snel gaat zijn we aan t denken of we misschien niet n maand langer moeten blijven. Heeft iemand ervaring hoe je n crowdfunding opzet? We horen t graag.

Ons vorige verhaal stopte in Khun Yuam. Hier werden we de volgende ochtend verrast met n prachtige zonsopkomst. Mist in het dal en n prachtige rode zon. Die dag hebben we onze rondreis afgemaakt. De weg van Chiang Mai naar Pai schijnt 762 bochten te kennen. Onze rondreis had er minimaal 5000. Af en toe konden we genieten van n stukje rechte weg van zeker 50 meter. Gelukkig is Pamela n uitstekende chauffeur en hebben we alle 5000 bochten overleefd. Het leuke van de rondreis was dat je in dorpjes komt met geen toerisme. Voor n lunch met allebei n bord warm eten en n flesje water waren we iets meer dan 3 euro kwijt. En geef je dan 30 cent fooi dan roept de man zijn vrouw uit de keuken om extra te bedanken. Wat zijn wij dan toch rijk......

De laatste 2 dagen hadden we n iets duurder hotel in Chiang Mai. Onszelf verwend met n lekker bed, warme douche en heerlijk ontbijt. Zelfs Netflix op de kamer (nog bedankt Richel). De laatste dag nog het boomtoppen pad bezocht. Loop je zo'n 800 Meter lang tussen de kruiden om de vogels en vliegende hagedissen van dichtbij te zien. Helaas voor ons leken die net n vrije dag te hebben..... Daarna de grand canyon van Chiang Mai bezocht. Mooie natuutformatie die volgelopen is met water. Daarom hebben ze er gelijk maar n waterpark van gemaakt. Lekker rondje gevaren met n waterfiets. Volgende dag naar Surat Thani gevlogen en met bus en Ferry op het eiland Koh Samui aangekomen. Op de Ferry wifi van iemand geleend zodat we n hotel konden boeken😊. Is uiteindelijk n huisje op n park aan t strand geworden. Na t ontbijt het zwembad geprobeerd om daarna effe rond te dobberen in de Indische Oceaan. How good can life be🤗. Terwijl Pamela geniet van n Thais massage schrijf ik dit verhaal bij n biertje aan de overkant. Benieuwd wat de dag van morgen weer gaat brengen......