Krabi en tour Phiphi-eilanden

22 februari 2020 - Krabi, Thailand

Zoveel te doen op vakantie dat er soms weinig tijd over blijft om het allemaal te delen...... Maar op 10 februari zijn we vertrokken naar Krabi. Ipv het toeristische strand hebben we gekozen voor de stad zelf. Goede keuze. Het is hier een stuk minder druk en je hebt meer het gevoel tussen de lokale bevolking te zijn. Er is nog steeds genoeg te doen hier tot diep in de nacht. Omdat we toch nieuwsgierig zijn naar de phiphi-eilanden boeken we n toer met n speedboot. Volgende dag worden we om half 8 opgehaald bij t hotel en naar de boot gebracht. Na zo'n 3 kwartier varen komen we aan bij bamboo eiland. Prachtig klein eilandje met witte stranden en helder blauw water. We hebben n uurtje om te zwemmen en ons te vermaken. We overwegen sterk om de vrijstaande villa te kopen maar als we de bordjes met tsunami-vluchtroutes zien bedenken we ons toch. Volgende stop is het maya-beach, bekend van de film The Beach met Leonardo di Caprio.  Helaas afgesloten tegenwoordig omdat er teveel toeristen kwamen. Na monkeybeach en de vikingcave gaan we voor anker in n lagoon waar we kunnen zwemmen en van de boot duiken en springen. Daarna aan wal op Phiphi-Don voor de lunch. Na de lunch gaan we weer voor anker nu bij n koraalrif. Hier kunnen we n uurtje snorkelen voor de liefhebbers. Prachtige kleurrijke vissen die mij net zo interessant lijken te vinden als ik hun. Hoogtepunt is de meer dan n meter lange prachtig blauw gekleurde parotfish die ik op de bodem onder me zie zwemmen. Uurtje is helaas snel voorbij en met de speedboot spelen we terug naar t vaste land. 's Avonds bezoeken we in Krabi de avondmarkt. Maken we n foto bij t standbeeld waaraan de stad zijn naam ontleent en trakteren we onszelf op sushi als afscheidsmaal van Thailand. Benieuwd wat Maleisië ons gaat brengen.....