Kuala Lumpur

22 februari 2020 - Kuala Lumpur, Maleisië

Inmiddels zitten we al weer 4 dagen in ons appartement op de 38e verdieping in Kuala Lumpur. We hebben uitzicht op zowel de Petronas Tower en de KL-Tower dus locatie is perfect. KL lijkt eigenlijk t meeste op Dubai. Veel hoge gebouwen en (te) veel winkelmalls. Wel veel gezellige drukte en overal eten. Het is echt niet onze schuld hoor als we n kilootje zijn aangekomen. 1e dag hier zijn we naar de batu caves geweest. Tempels gebouwd in natuurlijke grotten. De kleurrijke trap beklimmen is extra spannend door de vele apen die er rond hangen. Vooral omdat ze denken dat alles wat je in je handen houdt wel eetbaar zal zijn. Gelukkig vallen ze ons niet lastig. 2e dag konden we het toch niet laten om de Petronas Towers te bezoeken. Magnifiek uitzicht vanaf de 86e verdieping. De brug tussen de 2 torens schijnt niet aan de torens vast te zitten omdat ie anders af zou kunnen breken bij veel wind. Gelukkig voelen we 'm niet bewegen als we erop wandelen. Als we de eerste volgenden dag de Genting Highlands bezoeken waait t echter aanzienlijk harder. En dat voelen we wel aan t heen en weer gaan van de cabine van de kabelbaan. Genting highlands is n soort las Vegas hoog in de bergen. Winkels restaurants en n groot casino. Verder n grote indoorkermis. En nog meer winkels en restaurants. We zoeken op wat er nog meer te doen is naar dat blijkt t wel te zijn. Beetje shoppen en eten dan maar. En dan weer terug naar KL zelf. De avonden brengen we meestal door zwervend op straat. Zo ontdekken we dat de straten die zo druk lijken vanuit de kamer het ook echt zijn. Om 12 uur in de nacht kun je zonder problemen nog van alles eten buiten. En zijn sommige wegen drukker dan overdag. Inmiddels hangen we n beetje rond op onze laatste dag hier. Betekent dat we straks moeten kijken waar we morgen zullen zijn.

1. Antoinet:
    22 februari 2020
    Zooo petje af hoor dat Pam zo hoog is geweest! Met ogen open of dicht? ;-)
  2. Jules & Pamela:
    22 februari 2020
    Ogen wijd open. Is stoer wijffie hoor