Penang en Georgetown

22 februari 2020 - Kuala Lumpur, Maleisië

12 februari, weer eens vroeg opstaan om de minivan naar Maleisië te nemen. Het wordt afgeraden om de zuidelijke provincies van Thailand te bezoeken. En hoe dichter we bij de grens komen hoe grimmiger het inderdaad wordt. Bij één van de controleposten wordt het busje ook geopend om te kijken wie er allemaal inzitten. Gelukkig mogen we door. De laatste 10km voor de grens staat er ook om de 100m een politieagent langs de weg. Na de grensovergang is het verschil met Thailand enorm. Van n chaotisch Aziatisch land naar t gevoel terug te zijn in Europa. Mooie goede wegen en woonwijken met moderne huizen. We gaan naar Georgetown op t eiland Penang. Bekend als DE food town van Maleisie. Voor nog geen €100 hebben we n goede moderne hotelkamer voor 3 nachten. De volgende dag gaan we naar Penang Hill, de hoogste berg op t eiland. Met de funiculaire (zoek zelf maar op als je niet weet wat dat is) gaan we de heuvel op. We besluiten de "habitat" te bezoeken. Een stuk ongerept regenwoud. 1st lopen over n hoge brug. En ja, we gaan zelfs de ziplines doen. Hoog door de bomen vliegen aan n staalkabel over t regenwoud. Omdat de toetjes in t clifcafe een must schijnen te zijn gaan we ook die uiteraard proberen. Gelukkig wordt 't aantal calorieën er niet bij vermeld. Hoezo toerje? Dit is vooraf-hoofdgerecht en toetje in 1! Om wat te verbranden besluiten we naar beneden te lopen. Een uur later en met een doorweekt shirt zijn we beneden en lopen we die 7 km naar t hotel ook nog maar. Hebben we toch iets verbrand. De volgende dag slenteren we rond in Georgetown van de ene aanbevolen eettent naar de volgende foodcourt. Maleisië schijnt het land met de meeste obesitas in Azië te zijn. Hoe zou dat toch komen......