Pokhara

20 januari 2020 - Pokhara, Nepal

Gisteren zijn we verhuisd naar Pokhara. Zo'n kleine 150km verder. Hier betekent dat dan 8 uur in de bus zitten. Gelukkig hadden we n luxe bus met wifi and airco genomen....... zag er mooi uit op de plaatjes zo'n nieuwe touringcar. Maar WYSIWYG heeft hier n hele andere betekenis. Was n oude bus, wifi werkte niet volgens de chauffeur (was er helemaal niet volgens mij) en de airco bestond uit aan de wand geschroefde ventilatoren. Ach je moet je normen maar n beetje zien aan te passen toch. Enigszins wennend aan de manier van rijden hier verliep de rit verder voorspoedig. De weg was af en toe wat hobbelig, zodat mijn stappenteller dacht dat ik 12.000 stappen genomen had tijdens mijn rit. Dat is dan toch weer mooi meegenomen. Hotel simpel maar prima. Geen geluiden gehoord vannacht en ook uit onszelf wakker geworden. Nepalees ontbijt is heerlijk met groente gebakken aardappelen eieren enzovoort. Net als al het eten hier overigens. Ben alleen bang dat de weegschaal en ik geen vrienden meer zijn als we terug komen. Maar goed, dat zijn problemen voor later. Vandaag n stuk gelopen rond het meer hier en de World Peace Pagode bezocht. Daarna de berg afgelopen en met n bootje over het meer weer terug. Wel n beetje beschamend dat ik niet zelf mocht peddelen maar dat n oud vrouwtje ons terug ging brengen naar de overkant. Tja, wel goed voor haar conditie hield ik mezelf dan maar voor.... ik zit nu met n biertje in de tuin van het hotel terwijl Pamela (hopelijk) geniet van n traditionele Nepalees massage. Ieder zijn ding toch😊.