Safari

23 januari 2020 - Chitwan National Park, Nepal

Vandaag op safari. We hebben gekozen voor de jeepsafari van n halve dag. Om 1 uur worden we 1st in n uitgeholde boomstam naar de overkant van de rivier gebracht. Daar staan de jeeps na n kort wandelingetje te wachten. 3 rijen met ieder 4 zitjes. Helaas formaatje mini-aziaatje. Gelukkig is de rest van het gezelschap wat minder gespierd dan wij, maar echt ruim is het niet. De 1e beesten zien we al snel. Af en toe ook afgewisseld met n tijdje alleen t park. Maar ook dat is niet eens zo vervelend. Of eigenlijk is het gewoon erg mooi. Een soort Beekse Bergen maar dan beter en de dieren waren hier eerder dan de mensen. We zien diverse soorten herten, apen, everzwijnen krokodillen en bijzondere vogelsoorten van dichtbij. Het hoogtepunt zijn echter toch wel de neushoorns en ook 2 beren. Die laatste schijnen niet zo vaak gezien te worden omdat ze erg schuw zijn. De tijgers hebben we helaas niet gezien. Om 6 uur zit de toer erop en worden we met de boomstammen weer terug gevaren. Na t eten is het spannend om in t donker terug te lopen naar t hotel. Gelukkig zijn we er net als er n everzwijn voorbij komt lopen op een meter of 2 afstand. Helaas heeft t hotel geen BBQ en lust Pamela ook geen varken. Ik heb m dus maar rustig door laten lopen.......