Bangkok

27 januari 2020 - Bangkok, Thailand

We gaan al weer onze 3e nacht in in Bangkok. We verblijven in een hostel met de naam Santo House. Santo betekent waarschijnlijk weerwolf in het Thais want onze kamer was erg behaard bij binnenkomst. De eigenaar spreekt nauwelijks engels dus alle conversatie gaat via Google translate. Maar laten we niet weer klagen over het hotel. Gisteren vrolijk op stap gegaan in Bangkok.  Na het museum met de koninklijke boten bezocht te hebben in n rondvaartboot gestapt om n stukje Bangkok vanaf t water te zien. Wat oude vrouwtjes in bootjes proberen je t gevoel te geven van n floating markt door toeristenshit en drank aan je te proberen te verkopen. Helaas voor haar had ik al n biertje en haar suggestie om er dan maar 1 voor de bestuurder van de boot te kopen vond ik ook niet zo'n goed idee. Don't drink and drive toch. Na n uurtje afgezet bij n grote tempel die weliswaar erg mooi was maar veel te druk naar ons zin. Dus met de tuktuk naar de Golden Mountain, een andere grote boeddhistische tempel op n berg. Ook in Thailand is het eten goedkoop als je in n lokaal restaurant durft te eten. Voor minder dan n tientje kun je klaar zijn met z'n 2'en. Boven in de tempel waren we precies op tijd om mee te doen met n boeddhistisch gebedsritueel. Geen idee wat we precies gedaan hebben maar toch best indrukwekkend. Na het bezoek van de tempel naar Chinatown gewandeld waar het Chinees nieuwjaar 4 dagen lang uitbundig gevierd wordt. Wow, wat n drukte op straat. Dus op n gegeven moment toch maar n hotel ingedoken om in de rooftopbar met cocktails onze verjaardag gepast te vieren. Lekker rustig en uitzicht op de stad. Nadat we hier de zon hebben zien ondergaan, nog wat chinees street food geprobeerd en teruggewandeld naar t hotel.

Vandaag besloten om toch even een kijkje te nemen op Khao San Road. De beroemde backpackers toeristenstraat van Bangkok. Echt toeristisch dus met gelijk daarop aangepaste prijzen. Omdat we bij n biertje aan de praat raken met mensen uit Roemenië en wat later ook nog uit Uruguay, blijkt zomaar dat "even n kijkje nemen"  zomaar n hele dag kan duren... maar ach t was wel gezellig😊